شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
کودکان و ترس از دندانپزشکی

راهکارهای کاهش ترس کودکان از تجهیزات دندانپزشکی

شناسه : 571 25 مارس 2020 - 14:19 547 بازدید نویسنده : مرضیه اسماعیلی

راهکارهای کاهش ترس کودکان از تجهیزات دندانپزشکی مطالب مهمی که در این مقاله می خوانیم : قبل از شروع درمان کودک را آگاه کنید آیا برای دندان های شیری کودکان نیازی به مراجعه دندانپزشک می باشد ؟ در نگاه اول شاید اهمیت زیاد دندانپزشکان کودک به چشم نیاید ولی در ادامه این مقاله به ضرورت […]

راهکارهای کاهش ترس کودکان از تجهیزات دندانپزشکی
پ
پ

راهکارهای کاهش ترس کودکان از تجهیزات دندانپزشکی

مطالب مهمی که در این مقاله می خوانیم :

در نگاه اول شاید اهمیت زیاد دندانپزشکان کودک به چشم نیاید ولی در ادامه این مقاله به ضرورت وجود این دندانپزشکان می پردازیم و می بینیم که وجود آنها در این زمینه کاری چقدر مهم و اساسی است.

زمانی که کودک دچار خرابی و یا آسیب دندانی می شوند باید با والدین خود سریعا به دندانپزشک مراجعه کند ، هرچند دندان ها شیری باشد و یا نزدیک به افتادن. اغلب کودکان به دلیل ترسی که از محیط دندانپزشکی دارند در این رابطه مقاومت می کند و به راحتی نمی توان آنها را به دندانپزشکی برد .در اینجاست که اهمیت دندانپزشکان کودک خود را نشان می دهد.

این دسته از دندان پزشکان باید ویژگی  اخلاقی تعامل با کودک را داشته باشند تا بتوانند رابطه خوبی را با کودک برقرار کنند و حس امنیت و اطمینان را در او به وجود آورند.محیط کاری مطب نیز باید با سلیقه کودکانه هماهنگ باشد از این رو تولید کنندگان تجهیزات دندانپزشکی اقدام به تولید محصولاتی مناسب برای کودکان کرده اند که با ظاهری کاملا زیبا و فانتزی به بازار عرضه می شوند و دندانپزشکان فعال در این زمینه می توانند از این دسته محصولات برای جذاب کردن محیط کارشان برای کودک استفاده کنند.استفاده از رنگبندی و دکوراسیون جذاب در اتاق هم باعث حس امنیت و آرامش در کودک می شود و ترس او را تا حد زیادی از بین می برد.

  • قبل از شروع درمان کودک را آگاه کنید

مورد دیگر آگاه کردن کودک از کاری که قرار است بر روی دندان های او انجام شود و احساس دردی که ممکن است در حین انجام کار برایش ایجاد شود همه کمک کننده هستند تا کودک بتواند موضوع را بپزید و دندانپزشک هم بتواند راحت تر کار درمانی را بر روی دندانهایش انجام دهد. ایجاد تمامیه این حس های خوب در کودک باعث می شود تا این میزان ترس تا حد زیادی کاهش یابد .

ازجمله تجهیزات تولید شده برای کودکان می توان به یونیت دندانپزشکی با ظاهری زیبا و فانتزی اشاره کرد که دندانپزشکان می توانند آنها را تهیه نمایند تا فضای مطب خود را جذاب تر کنند تا کودک راحت تر بتواند با این فضا ارتباط برقرار کنند.

مشاهده فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی

از مرجع جامع تجهیزات دندانپزشکی در ایران بازدید کنید

سئوالی که برای اغلب والدین به وجود می آید این است که :

  • آیا برای دندان های شیری کودکان نیازی به مراجعه دندانپزشک می باشد ؟

در جواب این سوال باید خاطر نشان کرد که کودکان با دندان های شیری نیز باید مانند بزرگسالان به صورت دوره ای معاینه شوند وتحت نظر باشند. این معاینه های دوره ای مزایای مهمی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. اول اینکه زمانی که هنوز مشکلی جدی برای دندان ها ی کودک به وجود نیامده و فقط برای معاینه او را به دندانپزشک می برید ترس او از این محیط به میزان قابل توجهی کاهش می یابد .دوم اینکه اگر مشکلی وجود داشته باشد دندانپزشک زودتر از اینکه مساله بحرانی شود از آن مطلع شده و آنرا درمان می کند و این تشخیص زود هنگام باعث تحمل میزان کمی از درد برای کودک می شود.

در نتیجه توصیه ما به شما والدین عزیز این است که از همان کودکی مراقبت های لازم را به کودکان خود آموزش داده و معاینه های دوره ای انجام دهید تا کودکان شما در بزرگسالی دندان های سالم و محکمی داشته بشاند.

بنر تبلیغات کام طب بالا

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در کام طب مگ منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • اطلاعات ایمیل شما به هیچ عنوان منتشر نخواهد شد.