مراقبت از دندان
عدس

عدسی بخوریم !

خوردن عدسی برای سلامت دندان مفید می باشد زیرا میکروب های چسبنده دندان را ازبین می برد و ریشه دندان را نیز تقویت می کند ، علاوه براین ها تاثیر بسیارزیادی در درمان کم خونی دارد .
پوست سبز گردو

پوست سبز گردو را دور نریزید!

یک از ساده ترین روش ها برای سفید کردن دندان پوست سبز گردو می باشد ، به مدت 2 دقیقه آن را روی دندان های خود ساییده و تغییرات رو متوجه شوید ، درکم تر از 5 دقیقه تغییرات احساس می شود .
کرفس

کرفس و درمان لثه !

 کرفس سرشار از ویتامین C می باشد و به عنوان یکی از 10 ماده غذایی برای جلوگیری از سرطان شناخته شده است و برای درمان لثه و التحاب مویرگ ها مفید است . البته توجه داشته باشید پیش از سرما خوردگی استفاده نمایید .
مسواک زبان

زبان را نادیده نگرید !

پلاک ها می توانند روی زبان شما ایجاد شوند که نه تنها منجر به بوی بد دهان می شوند بلکه باعث بوجود آمدن مشکلات بهداشتی دیگر دهان و دندان خواهد شد . پس بهتر این است که در هنگام مسواک زدن دندان ها ، زبان خود را نیز مسواک بزنید .
خمیر دندان

از خمیر دندان فلوراید استفاده کنید

خمیر دندان فلورید دار نقش مهمی در بوی دهان و سفید کردن دندان دارد ، مهم نیست از چه مارکی استفاده می کنید مهم این است که مطمئن شوید حاوی  فلوراید می باشد .
فلوراید در حفظ سلامت دهان به عنوان یک عامل اصلی است این موضوع به دلیل آن است که فلوراید با ایجاد یک دفاع پیشرو در برابر پوسیدگی دندان ایستادگی می کند و می تواند با بامیکروب هایی که منجربه فروپاشی دندان می شوند مبارزه کند .
لیوان پر از آب

آب بیشتری بنوشیدیم

آب بهترین نوشیدنی برای سلامتی شماست ,وهمچنین برای بهداشت دهان و دندان بسیار مفید است .
پزشکان بر این امر اذعان دارند که نوشیدن آب بعداز هروعده غذایی می تواند از اثرات منفی چسبندگی مواد روی دندان ها بکاهد و یا از بین برنده تاثیرات اسیدی مواد غذایی و نوشیدنی ها باشد !
مثلا شکر در دهان شما به اسید تبدیل می شود درنتیجه می تواند مینای دندان را تخریب کند و منجر به ایجاد حفره در دندان شود .
دندانپزشک

دندانپزشک خود را حداقل 2 بار در سال ببینید

عادت های روزمره شما برای سلامتی کلی دهان شما بسیار مهم می باشد با این حال افرادی که دندان های خود را هر روز مسواک می زنند و بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنند بهتر است حداقل 2 بار در سال به طور منظم دندانپزشک خود را ملاقات نمایند این امر باعث می شود از خطرات احتمالی که متوجه  دندان های شماست پیشگیری گردد و دندان های سالم تری داشته باشید .
روش درست مسواک زدن

چگونه مسواک بزنیم  ؟

روش درست مسواک زدن به همان اندازه مسواک زدن مهم است درواقع مسواک نزدن تفاوتی با ضعیف واشتباه مسواک زدن ندارد لطفا وقت بگذارید و به آرامی مسواک را حرکت بدهید ، حرکت دایره ای برای حدف پلاک ها بسیار مفید است .

امیدوارم این مطلب در کام طب پدیا برای شما مفید بوده باشد و به سلامتی دهان و دندان شما کمک کرده باشد ، آرزوی ما سلامتی روز افزون شماست . سلامت باشد .

اگر این مطلب برای شما مفید بود ، آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید .